Mä en ole päässyt päivittämään blogiani varmaan pariin viikkoon. Palvelussa on ollut ilmeisesti isompikin ongelma, kun kirjaudun nimenomaan sisään faceook-linkin kautta. Tänään sain vihdoin ja viimein uudet tunnukset ja salasanat.

Käsityöt tökkii, etenkin kyjyt ei nyt oikein ota sujuakseen. Ja tekemisen ilon tilalle on alkanut kasautua pienoinen "eihän nämä valmistu aikataulussa"-paniikki, joskaan nyt ei ihan koko elämää sotke. Tuntuu, että teki mitä vain, niin jokinlainen ongelma on ratkaistavana, joko olen lukenut ohjeen väärin tai sitten vain neulonut pieleen ja pahasti. Eikä nyt millään jaksaisi alkaa mitään säätämistä tekemään, niin mukavaa olisi vain neuloa sutkuttaa eteenpäin.

Tänään kuitenkin valmistui kyjy-aloitus nro 23 eli kiikunpäällinen. Malli tässä vaihtui, omasta päästä oli alkuperäinen ja on myös tämä valmistunut toteutus. Lankana minulla on Novitan Tennesee ruskea ja hiekka sekä jokin kummallinen (inha virkattava) beige puuvillalanka. Kaikenkaikkiaan lankaa meni 265 grammaa.



 

Ja koko kiikku pitäisi kyllä käydä läpi, hioa ja maalata nyt ainakin.

Lankaostoksiin tuli myös sorruttua. Kummipoika tilasi itselleen pipon ja sitä vartenhan oli lankakauppaan mentävä. Mukaan tarttui kerä Viking Vilmaa sekä neljä kerää minulle tuntematonta Delano-lankaa. Lankavarasto ei siis tämän ostoksen (300 g) myötä hirvittävästi ole marraskuun aikana kutistunut.

 

Ja olen mä uuttakin oppinut tässä blogitauon välillä. Aina ja monessa blogissa ihastelen mitä hienoimpia kuvakollaaseja ja eräänä iltana päätin opetella miten sellaisen saa tehtyä ja opinhan minä. Jos vaan vielä enää osaan. Mutta tässä testituotoksena vielä kaikki kyjy-kuvat (ja tietenkin uudesta innostuneena pari muutakin käsityötä, jota eivät ole mukana kyjyilyssä);

Ja pakko on tähän loppuun vielä lisätä tämän päiväinen otos; näin pieni mies nauttii ensimmäisistä lumista.

 

Ihan pian on jo Joulukuu!

 

Anne-Mari